Tourist in my own country: Restaurant Publiek

Sunday, August 28, 2016



Als er iets is wat ik graag doe buiten het swatchen van nieuwe lipkleurtjes, dan moet ik wel zeggen dat ik houd van eten. Ik ben zelf geen keukenprinses, maar ik heb het geluk voorzien te zijn van een persoonlijke chef. Laat dat mijn vriend zijn - Yay me! – Naast het doorbladeren van een van zijn vele kookboeken, vind hij zijn inspiratie bij andere chefs. Hij is onder de indruk van wat zij kunnen en vindt het interessant en motiverend om hun gerechten te proeven. Ik hou van eten, voor hem is het zijn passie. We trokken de provinciegrens over en belandden in Gent.

Sowieso is Gent voor mij een van de leukste steden waar je lekker kunt eten. Verschillende concepten zitten op korte afstanden van elkaar. Soms is het moeilijk om het kaf van het koren te scheiden, vandaar dat ik deze aanrader met jullie deel, gastro-bistro Publiek!
Aan het roer vind je chef Olly Ceulenaere en partner Kelly Dehollander. Daarnaast hebben ze een hele leuke crew die van wanten weet.

Het apertief begon goed met een huisgemaakte limonade, bob zijnde enzo, en enkele leuke appetizers. Het kwarteleitje met een dip was lekker origineel! De voorgerechten waren allemaal toppertjes. Heerlijke makreel met tuinkers, gedroogde kruiden en algen. De favoriet was echter het eerste gerecht. Lekker fris en een bom van smaak; rode en groene tomaat, jonge geitenkaas & aardbei. Oh damn, was dat goed! De gerechten die volgenden waren stuk voor stuk heerlijk en het gerecht met jonge zomerprei, aubergine, melkwei en gerookte schelvis, bracht me weer in hogere sferen. Zeer lekker en licht en... groentjes maken me zo gelukkig, top! Opnieuw werd er genoten, van begin tot einde. Een geslaagde date night!

De zaak is helemaal m'n ding en ook de inrichting vond ik prachtig mooi. Ietwat scandinavisch ingericht, bediening zonder kaspones en heerlijke gerechten. Zeg ik nog meer? Wij namen het 6 gangen menu - € 74,00.
_________________________

If there is one thing I love to do besides spending my days in a beauty store swatching new lip products, I just have to say I love to eat. I am no kitchen princess mysel, but I am lucky to be blessed with a personal chef, as in my boyfriend - Yay me! - So besides flipping through one of his many books and browsing the internet, he finds his inspiration with other chefs. He is amazed what they can do and finds it interesting and mitivational to taste their food. I love eating, for him, food is his passion. We took across the province border and arrived in Ghent.

Ghent is by far one of the most coolest cities to eat out. You'll find different concepts within a small distance of each other. Sometimes it is hard to find the really good places, therefor I am sharing this lovely spot, gastrobar Publiek!
At the helm you'll find chef Olly Ceulenaere and partner Kelly Dehollander. Next to them there crew that knows what their doing.

The aperitif started good with a homemade lemonade, being a responsible driver here, and a few delicious appetizers. A quail egg with dip was tasty and original! Every single one of the starters so so good. Delectable mackarel  with cress, dried herbs and seaweed. Howerver, my favourite dish was the first one. Fresh and a bomb of flavours; red and green tomatoes, young goats cheese & strawberries! The dishes following were fantastic as well, but is was the summer leek, egglplant, whey and smoked haddock that brought me back in higher spheres. Very tasty and light and... good veggies make me so happy, top! Yet again we've enjoyed ourselves, from start to finish. A successful date night!

This place is totally up my alley and its interior is beautiful. Somewhat scandinavian design, unpretentious service and wonderful dishes. Do I need to say more? We took the 6 course menu - € 74,00.

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.