La Roche-Posay Toleriane Ultra Eye Contour

Sunday, August 21, 2016


Dit jaar kreeg mijn huid en lichaam reeds veel te verduren. Althans dat denk ik toch door de vele gevolgen die ik te zien krijg en voel. De vele doktersbezoeken kan ik niet meer op een hand tellen, mijn lippen worden te pas en te onpas erg droog en mijn ogenleden, die werden zo pijnlijk. Startend van de binnenkant van mijn gezicht werd de huid op mijn oogleden en onderaan het oog heel erg droog. Zo droog dat oogcrème smeren al snel ging prikken, waardoor de huid rood werd op de koop toe, en je kon letterlijk 'gebarsten' vel zien. De bijhorende dode huid aanwezig.

Opnieuw bij een doktersbezoek schreef hij mij een oogcrème voor met cortizone. Je kent het waarschijnlijk wel. Dat gele boeltje die nog eens erg plakkerige en olie-achtig aanvoelt. Mascara en andere make-up blijven voor geen meter zitten. Het hielp wel, maar dit kleine beetje ging snel leeg en een nieuw doktersvoorschrift halen... de kosten lopen snel op. In plaats daarvan gaf de apothekeres mij dit mee, La Roche-Posay Toleraine Ultra Contour. Speciaal voor geïrriteerde huid. Een openbaring! Dit is goud waard!

Dit product bevat geen bewaarmiddelen, parabenen, parfum, alcohol, kleurstoffen & lanoline en is bovendien hermetisch afgesloten om bacteriën tegen te houden. Meteen ging het brandende gevoel verminderen bij het eerste gebruik. Het voelde zacht en kalmeerde heerlijk. Deze lichte, frisse, waterachtige, gel-like crème is opgebouwd met een gepatenteerd complex (Neurosensine + Niacinamide). Niacinamide of vitamine B3 wordt heel vaak aangeraden voor huidverzorging, maar daarover meer op de blog van Dr Jetske Ultee. Daarnaast zorgt het voor langdurige kalmering door het gebruik van het La Roche-Posay thermale water. Water doet het altijd voor de droge huid! Ik merk ook dat mijn huid er voller en lichter gaat uitzien rond de oogzone. Daardoor zie ik er ook wat wakkerder uit.

Wat je krijg is ook meer dan goed, voor € 18,00 heb je 20 ml product, wat van de meeste oogcrèmes toch heel wat minder is voor heel wat meer geld. Enkel wanneer je op het einde komt begin je wat te sukkelen. Komt er geen product meer uit je verpakking, sta je als een gek te schudden omdat er toch nog heel wat in zit. Ik knip ook altijd m'n verpakkingen open, want er blijft altijd product achter, maar bij dit kon ik dat niet. Met wat gesukkel kreeg ik toch het bovenste eraf en met een oorstokje peuterde kon ik weer nog even weg.

Als ik het niet gebruik, komen de droge plekken meteen terug, dus ik zweer gewoon bij dit. Het is zo goed dat ik het gesukkel met de verpakking er gewoon bijneem. 's Ochtends en 's avonds aanbrengen en je merkt meteen resultaat. Na een 2-tal weken waren mijn ogenleden weer normaal en zacht, dit terwijl zij zelf 4 weken aangeven. Fantastisch!
_________________________

This year my skin and body already had a lot to endure. At least, I think they have as I see and feel the many side effects. The numerous doctor visits, that I can no longer count on one hand, my lips are very dry, or not, but then again, and my eyelids that were so painful. Starting from the inside of my face, my eyelids and underneath the eye were very dry and sore. So dry that eye cream would make my skin sting, set the colour to red and you could literally see how 'cracked' it was. That all accompanied by dead skin.

At, yet again, another doctors visit, he prescribed me an eye cream with corticsone. You probably know it. The yellow stuff that feels very sticky and oily in an unpleasant way. Mascara and other make-up wouldn't stay put for one bit. It helped, but this little product went down quickly and to pick up a new prescription ... you can count the costs. Instead, the pharmacist gave me this little gem, La Roche-Posay Toleraine Ultra Contour. Especially for irritated skin. A revelation! This is worth gold!

This product contains no preservatives, parabens, perfumes, alcohol, colorants and lanolin and is also hermetically sealed to stop bacteria. When used for the first time it immediately reduced the burning sensation. It felt soft and soothed deliciousy. This light, airy, watery gel-like cream is made with a patented complex (Neurosensine + Niacinamide). Niacinamide or Vitamin B3 is often recommended for skin care, but more on the blog of Skinstore. In addition, it allows prolonged sedation through the use of the La Roche-Posay thermal spring water. Water always does it for dry skin! I also feel like the skin around my eyes feels more plump and lighter. Therefor I also look more awake.

What you get is more than good, for € 18.00 you have 20 ml of product, with most eye creams you get a lot less for a lot more money. Only when you get to the end of your bottle, you to stagger a bit. If there is no product coming out, you start to shake it like a crazy persone, because there's still a lot in it. I always cut my packages open because of the remains, but this time I couldn't. With some juggling around, I managed to get the top off and I could use the product a little longer with some help of a cotton bud.

If I do not use this product, I go straight back to dry, patchy eyes, so I just swear by it. It's so good that I take the extra work to get the leftovers. Apply every morning and evening and you'll immediately see results. After a week or 2 my eyelids were back to normal and soft, this while they say 4 weeks themselves. Fantastic!

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment! I read them all and appreciate your thoughts.